Kreatyna – najpopularniejszy suplement dla sportowców

Kreatyny najprawdopodobniej nikomu nie trzeba przedstawiać. To absolutny hit, czyli jeden z niezaprzeczalnie najpopularniejszych suplementów diety, przyjmowany tak samo chętnie przez zawodowców, jak i amatorów, którzy dopiero raczkują na siłowni. A kreatyną akurat warto się zainteresować. Nie wszystkie suplementy dla sportowców są produktami wartościowymi, jednakże kreatyna to jeden z tych, który potrafi zdziałać wiele dobrego i wyraźnie wpłynąć na osiągane efekty – czy to sportowe, czy to sylwetkowe. Jak zatem przyjmować ten związek, by zyskać na nim jak najwięcej? Kto w ogóle powinien to zrobić?

Zobacz także: Nootropiki od WXN Labs

To właśnie z kreatyny organizm może sam produkować sobie fosfokreatynę, która z kolei jest mu niezbędnie potrzebna do wytwarzania ATP, czyli takiego zapasowego źródła energii, do którego sięga się w momencie, gdy poziom glukozy we krwi nadmiernie spada, a glikogen został już całkowicie zużyty. ATP odgrywa kluczową rolę w dłuższych i cięższych treningach. W momencie nagłego spadku sił zostaje uwolnione do krwioobiegu, dzięki czemu jest w stanie później zasilać mięśnie i mobilizować cały organizm do dalszego działania. Ten związek naprawdę działa i badania naukowe tylko to potwierdzają. A ile kreatyny należy przyjmować? Ogólnie rzecz biorąc zalecana jej dawka wynosi ok. 0,1 g kreatyny na 1 kg masy ciała. Taka podstawowa porcja to ok 5 g substancji.

 

Suplementy dla sportowców zawierające kreatynę z czasem doprowadzają też do lepszego wyglądu całej sylwetki. Kreatyna zatrzymuje bowiem większą ilość wody w mięśniach. Wskutek tego procesu zaczynają one lekko puchnąć i nabrzmiewać, dzięki czemu wydają się większe i atrakcyjniejsze. Dla wielu osób będzie to spory plus. Mało kto ćwiczy bowiem tylko po to, by regularnie się sprawdzać i stawiać przed sobą kolejne wyzwania, bo jednak trening siłowy wykorzystywany jest głównie do poprawiania wyglądu i proporcji sylwetki. Kreatyna pomaga w szybszym osiąganiu tego rodzaju efektów. Dzięki niej mięśnie prezentują się dużo lepiej, a na tym zyskuje cała sylwetka.

Oceń ten post